2012. július 2., hétfő

Tehát a törődésről...

...elsőként annyit írnék, hogy visszaérkezésem után meglepően sokan érdeklődtek arról, hogy hol a pi voltam és milyen volt nekem ott. Ez roppant jólesett, főleg, amikor olyanok kérdezték, akikről azt hittem, nem is nagyon vettek észre eddig. Meg amikor olyanok faggattak, akikkel kölcsönösen bírjuk egymást. Szóval, hogy ők is velem örüljenek, meséltem nekik a 32 fokról, és emlékeztettem őket, hogy milyen is a napsütés.

És hogy a főnökök törődését is érezzem, kaptam egy "remek" órarendet is a visszaérkezésem utáni nappal kezdve. Valahogy így nézett ki:

Csütörtök: trap2 - trap2 - q1 - q1 -- DIS - D (türelem, mindjárt kifejtem, mit jelentenek ezek)
Péntek: cw1 - cw1 - GA - cw2 -- Q1
Szombat: iscl1 - aero1 - cw1 - cw1 -- Q1
Vasárnap: trap1 - trap1 - iscl1 - iscl1
Hétfő: szabadnap, jeee!
Kedd: mx - mx - hike - hike -- AMB
Szerda: q3 - q3 - GA - GA -- BW

Kezdjük az elején! A számok csak azt jelentik, hogy ha több csoport is ugyanolyan tevékenységet végez, akkor melyik csoporttal vagyunk éppen. A kisbetűk a napközbeni foglalkozásokat jelzik, a nagybetűk pedig az esti szórakoztatós programokat.

Trap = trapeze, itt már írtam róla korábban. Ebből látszik, hogy sok időt nem hagytak akklimatizálódásra, ugye az elutazásom előtti napon volt a magaskötél-vizsga, és a visszatérésem utáni első napon már dobtak is a mélyvízbe. 

Q = quad biking: egy kisebb, autógumikkal körülvett, nagyjából kör alakú pályán egyesével próbálkozhatnak a kispajtások. Az első kör a gyakorlókör, egy helyi nyelven ignition cut-out lanyardnak, magyarul talán gyújtásmegszakító zsinórnak nevezett dróttal kapcsolódok a quadhoz, azt' ha túl gyorsan megy a gyerek, úgy leállítom a  motort, hogy csak pislog (nem a motor, a gyerek). Én a szigorúbbak közé tartozom ebben, nem hagyom, hogy száguldjanak, úúútálom az ütközéseket. Az ügyesek mehetnek még két kört egyedül, a bénábbakkal megyek én is. Az előkészületek a quad ellenőrzéséből állnak (benzin- és olajszint, keréknyomás, meg egy pár hasonló, ki hitte volna egy éve, hogy ilyenekkel fogok foglalkozni... :) ), és el kell vinni a járművet a garázsból az adott pályára. Az elején - természetesen - ettől is be voltam tojva, de mára már rutinszerűen megy.

DIS = disco, az egyik kedvenc esti programom, igazából csak annyit kell csinálni, hogy az ajtóban állva nem szabad kiengedni a kölköket.

D = ööö... mindenki "kedvence"! Nem tudom, szó szerint mit jelent, viszont este negyed 10-től negyed 11-ig tart, és körbe-körbe járkálunk a táborban, hátha valamelyik vendégnek szüksége van valamire, általában nincs. A világ leghaszontalanabb dolga, általában hetente egyszer lehet ilyet nyerni.

CW = catwalk, volt már szó erről is.

GA = groupie assist: új csoportok érkezésekor a csoportvezetőknek kell segíteni, például a tűzjelzőket leellenőrízni. Ezen kívül, amíg a csoportvezető a tanárokkal megbeszéli a fontos dolgokat, addig körbe kell vezetni a gyerekeket a táborban, el kell mondani, mi hol van, hogyan lehet kulturáltan használni az ebédlőt, mire jó a recepció, mit kell csinálni, ha tűz van, meg ilyenek. Ilyenkor szívatjuk a kölköket azzal, hogy az ivókutak egyikéből limonádé folyik, de nem lehet tudni, melyikből, mert óránként változik. Mindegyik elhiszi, még napokkal később is próbálgatják, melyik lehet az. :-) 

iscl = inside climbing, egyszerű benti falmászás, mindig egy másik kollégával tartjuk közösen, hogy minden gyerek legalább kétszer mászhasson. 

aero = aeroball, erről meg itt írtam. Semmi előkészületet nem igényel, egyébként is könnyű.

mx = the matrix, a legjobb, komolyan. Más PGL központban nincs ilyen, meg talán sehol máshol sem. Az a helyzet, hogy minden résztvevőnek esküt kell tennie a végén, hogy nem beszél róla, de annyit talán elárulhatok, hogy benti tevékenység, több szobából áll, és mindig nagy sikere van mindnek. Majd egyszer azért titokban lefotózom. Már vagy 30-szor végigmentem rajta különféle csoportokkal, de még mindig lenyűgöz, hogy mennyire jól ki van találva az egész. Awesome, ezt mondják itt az ilyesmire.

hike = hike, ki hitte volna. Túrázást jelent, egyébként az egyik legunalmasabb dolog, csak hogy meglegyen a kontraszt. Egy meghatározott útvonalon megyünk, ami szerintem túl hosszú, a végén már mindig kínlódnak a kölkök. Én is. Szerencsére eddig csak kétszer kaptam ezt.

AMB = ambush, csoportos bújócskázás. Jó csoporttal elég élvezetes, de általában az van, hogy vagy nem tudnak együtt maradni, vagy nem maradnak csendben az elrejtőzés után, aztán meg csodálkoznak, ha megtalálja őket a másik csapat.

BW = beach walk, jó kis laza séta a tengerpartra. Ott először az Isle of Wight blue fedőnevű türkizkék kavicsokat keresgéljük, amik állítólag nagyon értékesek, de lehet, hogy ez is kamu, még nem mertem rákérdezni. :-)  Azért szépek. Aztán homokvárépítés a következő program a gyerekeknek, mi meg akár napozhatunk is. Végül még egy kis kötélhúzás is belefér, mielőtt visszasétálnánk. A mellékelt képen épp egy ilyen foglalkozás eleje látható, a kukásmellényesek a programtartó kollégák.

A magasköteles dolgokról (trap, cw, iscl) azt érdemes még tudni, hogy abból a szempontból nagy szívás mind, hogy (nekem még) hosszú előkészületet igényelnek. Először is fel kell húzni a biztosítóköteleket a segédmadzagok (úgymint tracers) segítségével, majd meg kell kötni egy csomó csomót és elhelyezni a karabinereket a megfelelő helyekre. Aztán még ki kell teríteni a beülőket egy adott formában, végül a létrát is fel kell állítani, ki kell kötni. Ez utóbbi különösen nagy öröm nekem, mindig majdnem leszédülök, amikor a létra tetejét kötözöm. :-) És aztán az ebédszünetben és/vagy a nap végén mindent visszarendezünk, az sem ötperces munka.

Szóval ezzel az ötször 12 órás, és egyszer 9 órás munkanappal kedveskedtek nekem, amikor visszajöttem. Érzem a bizalmat. :-)  Kemény hét volt mindenkinek, de most már talán kevesebb vendég és több szabadidőnk lesz.

0 hozzászólás:

Megjegyzés küldése

 

Blog Template by YummyLolly.com