2013. február 21., csütörtök

Tréning orrba-szájba

Mivel egy fél ország a magaskötél vizsgámon izgul azóta is, most már elárulom, mi történt.
A high ropes area nevű területen kezdtük az értékelést, ott van - többek között - a trapeze, a catwalk és a Jacob's ladder. A vizsgáztató kérése az volt, hogy mindenki mutasson be a trapeze-on egy normál instruktori folyamatot, és egy olyat is, ahol a kedves vendég nem tud felmenni, így kb. félúton le kell engedni. Egy pár embernek a Jákobnál is le kellett vezetnie egy ilyen minifoglalkozást. Természetesen a kedves vendégeket is mi játszottuk el. A terv az volt, hogy "vendégként" megpróbálok távol maradni a félelmetes trap tetejétől, ezért gyorsan be is álltam instruktornak, egy kispajtás meg mászott, ahogy kellett, minden ment rendben. Node amikor én végeztem az instruktorkodással, akkor az a helyzet állt elő, hogy a csapat nagy része a Jákobnál volt elfoglalva, kb. csak én maradtam volna vendégnek a trapeze-nál. Gyorsan észleltem a vészhelyzetet, a betyárját, mondtam is magamban, de akkor eszembe jutott a mentő ötlet: itt az ideje wc-re menni. Még ha nem is kell, ugye. Így is történt, és mire visszaértem, már valaki más volt az elem tetején. Miután ő lejött, bevállaltam egy félig felmászós menetet, csak hogy ne tűnjön fel a vizsgáztatónak az ellenállásom. A vizsga hátralevő részében pedig a Jákob körül sertepertéltem, néha biztosítottam, néha másztam, de itt nem kellett túl magasra jutni.
Amikor itt mindenki végzett, átmentünk a mászófalra, amiről korábban azt hittem, nem lesz baj. Csakhogy akkor nem számoltam azzal, hogy odafent annyira lefagynak az ujjaim, hogy nem érzem majd, hogy mit és hol fogok... Persze küzdöttem, mint disznó a jégen, és végülis felértem, de azt sejtem, hogy nem ez lesz életem legjobb mászós élménye. 
Szóval végülis pipa.

Másnap megejtettük az íjászat, problémamegoldás, alacsonykötél, orienteering, sensory trail, aeroball képzéseket, ezek csak ilyen 'ismétlés a tudás anyja' alapon történtek, mindenki tartott már egy rakás ilyen órát korábban. A következő napra jutott az egyik kedvencem, a quad training, vizsga is volt, meg minden, igaz, a vizsga komolyságát némiképp csökkentette a kellős közepén tartott tűzriadó. Ilyenkor ugye ki kell vonulni a teremből, és egy 4-5 kérdésnyi ..ööö... 3-4 percnyi sétára levő másik épületbe kell csoportosan átfáradni. Hát, izé, mindenki átment. Mármint a vizsgán is. 

Egyébként az összes képzés közül a másik két kedvencem pont olyan, amit még nem végeztem, de bármi legyen is a tartalmuk, nagyon mókásnak tűnnek. Az egyik a létra tréning, a másik meg a balta tréning. Komolyan. Nem használhatsz létrát vagy baltát, ha nem kaptad meg a megfelelő kiképzést, papírt is kell aláírni erről is, besz*rás. :-)  Jó, a létrás az csak a karbantartó és a takarító csapatnak kell,  de ha például engem elküldenének fát vágni, simán mondhatnám, hogy sorry, I'm not axe trained. Így hát nem is nagyon töröm magam, hogy ebben a témában kitanítsanak.

Lesz viszont lifeguard training  most vasárnaptól 5-6 napig, aztán meg a sárkányhajózás március végén. Az előbbire felelőtlenül feliratkoztam, mert nem tudtam, hogy egyben elsősegélynyújtó tanfolyam is, annak minden vérességével együtt, az utóbbit meg várom nagyon. 



És végül álljon itt egy kép a legújabb, tegnapi oktatásról: fire extinguisher training! :-) Mint látszik, különféle tűzoltó készülékekkel bőszen oltunk egy ...ööö... másik tűzoltó készüléket! Brilliant, mondaná egy helyi. 


Furcsa hely ez, kérem.


0 hozzászólás:

Megjegyzés küldése

 

Blog Template by YummyLolly.com