2013. március 29., péntek

Vizesedés

Gyanítom, ezzel a címmel ismét tömegek fognak idetalálni a gugliról, mint annak idején a kockahas projektes bejegyzéseimhez, hát most szólok, hogy nem lesz itt szó semmiféle ödémáról vagy terhességről, ha csak ez érdekel, nem érdemes tovább olvasni.

No de miért is csak ez érdekelne, mikor annyi, de annyi érdekesség történik itt velem, lassan leírni sincs időm. Például a vizes témakörbe először a máshol már említett lifeguard tréningen merülhettem bele. Az nagyon tetszett, végre valami, ami bármikor az életben hasznosítható lesz. Maga a tudás is, meg a papír is, amit adtak hozzá, igazi royal lifeguard lettem. És ez - tekintve hogy otthoni munkahelyem öt hónap múlva igen nagy eséllyel elnyeri az "ex-" előtagot - nem egy utolsó dolog a jövőm szempontjából.

Megtanultunk mindenféle seb ellátást, újraélesztést fulladás és infarktus esetén, gerincsérültek mentését a medencéből, többféle mentési technikát különféle úszásnemekben, és még a helyes medencefigyelési technikára is szántunk néhány percet. Mondjuk azon már a helyiek is röhögtek, amikor videón néztük meg, hogy hogyan fordítja az úszómester a fejét jobbra és balra, hogy mindent lásson. És más nem is volt a bejátszásban. Na mindegy, hát hülyebiztosnak kell itt lenni, akkor nem lehet nagy baj. :-)  (Erről jut eszembe, valamelyik nap valaki leesett egy létráról, másnap reggel ki is hirdették, hogy megvan a ladder policy, amit még aznap mindenkinek el kellett olvasni és alá kellett írni. Namost ez egy - nem túlzok - 15 oldalas dokumentum a létra használatáról, képek is vannak benne, meg minden hasznosság, például hogy ne menjünk magasabbra a létrán, mint amit a munka megkíván. És kapaszkodjunk. Hát jó.)
Visszatérve az életmentéshez, megvolt a vizsga, az elmélet 100%-osra sikerült, a gyakorlaton is átcsúsztam, bár azért vannak kétségeim, hogy tényleg 65 másodpercen belüli idővel mentettem-e meg a sérültemet. Mindenesetre itt nem akarják az embert feltétlenül meghúzni a vizsgákon, ha látják az igyekezetet, az a tapasztalatom. Azóta már volt is néhány foglalkozásom az uszodában, ez is jó móka, főleg, amikor odakint 1-2 fok van, az uszodában meg 25.

Az életmentősdi után a vizes karrierem új fordulatot vett, a következő héten megint utazhattam úgy 300 km-t, hogy másnap részt vegyek egy 3 órás tréningen, majd még ugyanaznap vissza is autózzunk. És most így megszereztem ezt a képzettséget is, hogy: Level 2 Award in Water Testing. Öt évig érvényes, és arról szól, hogy hogyan kell az uszoda vizének klórszintjét és pH értékét megmérni. Konkrétan három darab tablettát pöckölünk a vízmintákba, a többit a számítógép elintézi. Durva dolgok ezek.

Vizesedésileg mindenféleképpen megemlítendő még a hetekig tartó eső, melynek következtében odáig jutottam, hogy megvettem az első gumicsizmámat. Kis lépés az emberiségnek, nagy lépés nekem, vagy hogy volt az a mondás. :-) 

És végül a sárkányhajózás! Ez a projekt még erősen folyamatban van, eddig az első két tréningnapon vagyunk túl. Az annyira 'jól' sikerült, hogy a következő napra betegszabadságot kellett kivennem, valamint annyira morcos lettem a hidegtől, hogy magam is nehezen viseltem el magam. Egyébként a sárkányhajózás, úgy értem, az evezős része jó móka lenne, abban nem vagyok még túl jó, amikor a hajó hátuljában állva kell kormányozni. Márpedig instruktorként csak ez lenne a feladat, az evezést megoldják a kölkök, vagy ha ők nagyon bénák, akkor a kísérő tanárok. Szóval van még itt gyakorolnivaló. Most vasárnap lesz is rá alkalom, most talán már - a múltkori 1 fokkal szemben - akár 4-5 fok is lehet. Valamiért még ettől sem érzem úgy, hogy nagyon szeretnék a vízbe menni mentést tanulni...   

No és hogy a szappanopera vonal követői se maradjanak hírek nélkül, le kell írnom a legújabb fejleményeket. Joe exbarátnője megkeresett chaten, hogy jajdenagyon beszélni akar velem, mert csak én tudok elfogulatlanul véleményt mondani egy dilemmája ügyében. To cut a long story short, addig "ügyeskedtem", hogy végül újra összehoztam őket, most éppen együtt nyaralnak valahol Skóciában, hát azóta is egyfolytában gratulálok magamnak. Az a szerencse, hogy mindkettőjüket bírom.

0 hozzászólás:

Megjegyzés küldése

 

Blog Template by YummyLolly.com