2016. június 24., péntek

Az első lépések

2010 februárjában, akkor szinte észrevétlenül történt az az esemény, amely mostanában érdemelte ki a sorsfordító jelzőt. Akkor akadt a kezembe Jack Canfield A siker alapelvei című könyve a Sugár áruház könyvesboltjában. Mivel volt még némi könyvutalványom, gyorsan haza is jött velem. Már akkoriban is nagyon jónak találtam a leírtak nagy részét; a kedvencem például a fordított paranoiáról szólt: feltételezzük, hogy minden azért történik, hogy nekünk jobb legyen!  És van még vagy 50 másik is. Gondolkodtam is egy időben, hogyan lehetne terjeszteni a tudást, de aztán akkor másfelé vezetett az én utam.
Öt évvel később találtam rá a Canfield tréner képző online tanfolyamra, és akkortól már tudtam, hogy mire gyűjtök. Néhány hónap múlva pedig a kocka el lett vetve. 

Ez pedig az első update a vállalkozásindítás folyamatáról.
Az utóbbi két hónapban átvettem a képzési anyagot egyszer (még legalább egyszer tervezem a vizsga előtt), és jelenleg a fent említett könyvet olvasom újra tömegközlekedés és/vagy strandolás közben. Azt vettem észre, hogy - bár nem tudatosan, de - alkalmaztam jónéhány alapelvet az utóbbi években, és ez jelentős sikereket is eredményezett (pl. költözés külföldre, az év dolgozója díj, celta). 
Ebben az első időszakban a tanuláson kívül a vállalkozáshoz szükséges gondolkodásmód fejlesztésén dolgoztam, ami valószínűleg az egész folyamat egyik legnehezebb része (nekem). A kulcsfogalom az önbizalom, és hát akik rendszeresen olvasták ezt a blogot, azok sejthetik, hogy nem én voltam A Világ Legbátrabb Embere az elmúlt években. Most viszont, rettenetes mennyiségű vizualizáció és egyéb mentális technikák gyakorlása után már merek nagyokat álmod hinni. Nem tagadom, volt, hogy szorongva ébredtem reggel, hogy hogy lehet ilyesmire gondolni is, nemhogy elérni, de az utóbbi két hétben átfordult a dolog. Már látom, hogy minden lehetséges. 

A képzésen az egyik feladat egy "mission statement" (küldetésnyilatkozat, van ilyen szó?) megfogalmazása volt. Na ezzel is küzdöttem pár napot, de amint meglett a "dare to dream big" képesség, az is összejött. Ez az első változat angolul van, és most még nem is akarom lefordítani. Igazából ez csak nekem szól, nem kerül bele marketing anyagokba. Azért kellett megfogalmazni, hogy könnyebben eldönthessem, hogy amit csinálok az életben, az beleillik-e a főirányba. 
Így hangzik: 
My mission is to bring love and acceptance to the world by increasing people's self esteem in a fun and supporting way. 
Szerintem eddig jó úton vagyok.  :-)

Egy következő update-ben valószínűleg részletesen leírom majd, hogy hová fogok eljutni, csak még dolgoznom kell a pontos megfogalmazáson. De van egy terület, ami a legfontosabb a tervben. Onnan fogom tudni azt, hogy nagy sikereket értem el, hogy megengedhetem magamnak, hogy jelentős adományokkal járuljak hozzá bizonyos ügyekhez. Az egyik ilyen a társadalmi esélyegyenlőség és romaintegráció ügye, ami szerintem nagyon ráfér erre az országra mostanában. Például ez a csapat végzi nagyon okosan, az általuk szervezett váltófutás is remek élmény volt. A másik leendő támogatott szervezetem is megvan már, de az inkább ilyen pályázatszerű lesz. Az anyagi támogatáson kívül ingyen workshopokat is tartok majd mindkét országban. Ezeket szinte jobban várom, mint a tengerparti lakásomat. :-) 

A közeljövőben a következő fontos feladatokon kell dolgoznom:
- a célcsoport meghatározása
- a cégnév kitalálása
- accountability partner keresése, akivel naponta 5 percre felhívjuk egymást, hogy beszámoljunk arról, mit tettünk a haladás érdekében
- lehetséges állami támogatási formák felkutatása Angliában
- valamilyen public speaking tanfolyam elkezdése
- a céljaim pontos kidolgozása
- részt venni az egynapos vállalkozási workshopon
- a mindset további fejlesztése/erősítése

0 hozzászólás:

Megjegyzés küldése

 

Blog Template by YummyLolly.com