2016. szeptember 22., csütörtök

Kezdődik

Nem sokkal a múltkori foglalásom után felhívtak a manchesteri irodából, hogy nem lesz ám jó, ha oda megyek, mert területileg nem hozzájuk tartozom. Rendes tőlük, hogy nem várták meg, hogy személyesen megjelenjek. Még úgy is, hogy addigra már én is kisakkoztam ám, hogy inkább Liverpool lesz az, ahova mennem kell, és be is jelentkeztem egy keddi workshopra és egy szerdai konferenciára business startup témában. Mindkettő nagyon hasznos és teljesen ingyenes volt; szerintem ezek itt tényleg azt gondolják, hogy érdemes a vállalkozásokat támogatni, mer jó az mindenkinek. Eléggé furcsa gondolat, nem tudom, honnan veszik. :-)

Szóval kedden a liverpooli Chambers of Commerce fejtágításán ültem egész nap, és már ott is sokkal több információt kaptam, mint amire számítottam. Nem tököltek sokat, a 15. perctől már egyesével ki kellett állnunk a "tömeg" (kb. 25 fő) elé, hogy előadjuk az első pitch-ünket, ami tulajdonképpen az üzlet rövid bemutatása volt. Bár eddig is tudtam, hogy mivel akarok foglalkozni, de még nem voltam rákényszerülve, hogy mások számára is érthetően megfogalmazzam (főleg angolul), szóval már ez is előrelépés volt. Aztán kitöltöttünk egy business model canvas-t, ami egy egyszerűsített, vizuális formája az üzleti tervnek, ami feltétlenül szükséges lesz később, ezt nagyon mondták. A délelőttöt az egyik bank ismertetője zárta az általuk kínált üzleti bankszámlákról; kell egy kis reklám is, na.

Ebédszünetben kicsit sétáltam a környéken. Itt kell megjegyeznem, hogy ez a hely már nem az a llovely déli kisváros, amihez hozzászoktam, ez már maga a kemény, zord északi világ. Például többször is előfordult már, hogy ránéztem valakire, és az nem mosolygott vissza... De üzletileg azért valószínűleg nem lesz rossz itt kezdeni.



Az ebédszünet után még egy órát foglalkoztunk a pitching technikájával, aztán jött egy hosszú előadás a pénzügyekről. Na, engem mint értő hallgatót kb. ezen a ponton veszítettek el. Egyrészt az én üzletem még nem tart ott, hogy ez releváns legyen, másrészt különben is úgy terveztem, hogy majd felfogadok egy könyvelőt ilyen ügyekre, harmadrészt meg ekkorra már nagyon belefáradtam az északi akcentusra koncentrálásba, nem hiszitek el, milyen durva dolog is az. Szóval itt fejben kikapcsoltam, és már csak az utolsó részre kapcsoltam vissza, ami a jövőképünkről szólt, na az is jó volt.

Tegnap pedig a liverpooli nőegylet :-) szervezésében egy családias konferencián vettem részt. Ez elég rövid volt, de a három óra alatt "fellépett" két, már működő vállalkozás vezetője, és elmondták, hogy milyen volt a kezdet nekik. Aztán beszéltek még a Startup Loan intézményéről, az is egy hasznos konstrukciónak tűnik. Ötszáz és 25 000 font közötti összeget lehet kérni, 6%-os kamatra. Ami nekem tetszett benne, az az ingyenes mentorálás, amit a kölcsön mellé adnak; kár, hogy én nem akarok kölcsönt felvenni. Volt még egy valamennyire interaktív előadás arról, hogy min szoktak a kezdő vállalkozások elvérezni, és hogy hogy lehet ezt megelőzni. Például úgy, hogy igénybe vesszük a - többnyire ingyenesen elérhető - támogatásokat, ezért rögvest le is foglaltam egy másfél órás személyes konzultációt egy startup szakértővel jövő kedden. Minden kérdésemre választ kapok végül.
Annyira könnyűnek tűnik ez így...   :-)

0 hozzászólás:

Megjegyzés küldése

 

Blog Template by YummyLolly.com