2011. február 12., szombat

Fejlemények 31.-40.

31. megkeresni 5 geoládát (0/5)


Még a régi szép időkben voltam egyszer geoládázni 066 és krisz_ kollégával illetve kolleginával. Ha megkínoznának, sem tudnám megmondani, hol jártunk, viszont hideg volt és korán sötétedett. Ennek ellenére nagyon tetszett a kirándulás, és továbbra is fenntartom, hogy szeretnék megkeresni 5 geoládát. Majd ha nagy leszek és gazdag, veszek is egy ilyen keresős kütyüt, addig viszont bátran jelentkezzen mindenki, akinek van saját és elvinne magával.

32. összeírni 50 dolgot, amitől jól érzem magam
 
Lehet, hogy elkezdtem egy ilyen listát, de ötvenet biztosan nem gyűjtöttem össze. Mostanában valószínűleg nem is fogok. Viszont van egy másik lista, amin dolgozom (néha): 90 dolog, amit el akarok érni. Ez 3 részre osztható, mégpedig: 30 things I wanna be, 30 things I wanna do, 30 things I wanna have. Bocs az angolért, csak így írta a "szakirodalom" (sajnos már nem emlékszem, honnan van, talán ez is Canfield), és jobban is hangzik így, mint fordításban. Az első részhez most 15 db van felírva, a másodikhoz 8, a harmadikhoz 12, tehát ezen is lehet még dolgozni. Utána már szinte gyerekjáték lesz a megvalósítás. :)

33. megtanulni spanyolul B1 szinten
 
Majdhogynem folyamatban a dolog, ugyanis  jópár hónapja vettem egy szép, színes, jó kis nyomdaszagú  spanyol nyelvkönyvet és szókártyákat. A szókártyák felét megtanultam, és a nyelvkönyvből átvettem az első három leckét. Ezen a ponton a cd-lejátszóm lerobbant, így a tanulás megrekedt, mert hát ugye hanganyag nélkül hogyan is lehetne nyelvet tanulni. Különben biztos lehetne, csak valószínűleg volt jobb más dolgom is. Szóval most kb. úgy áll a spanyol tudásom, hogy egyszerűbb szövegeket lassan olvasva kb. 50 %-ban megértek, ez valószínűleg a francia tudásomnak köszönhető nagyrészt.
Továbbra is vonz a spanyol nyelv, és a Camino-n :) majd hasznát vehetném, tehát mindenféleképpen érdemes lenne még néhány munkaórát áldozni a projektre.  

34. felfrissíteni elsősegélynyújtási ismereteimet

No, ez nem tudom, honnan jutott eszembe majdnem három éve. Aztán persze el is felejtettem, egészen 2009 őszéig, amikor részt vettem az outdoor tréner képzésen. (Most vettem észre, hogy a linkelt honlapon én is megjelenek, amint erősssen koncentrálok a feladatra, a 2009 novemberi képek között kell keresni., jobb oldalon. :) ) Naszóval mivel ez a műfaj nem teljesen veszélytelen, és a legnagyobb odafigyelés mellett is becsúszhat néha egy-egy baleset, jó (lenne) otthon lenni az elsősegélynyújtásban. Szerintem most újult erővel fogok utánaolvasni (egészen addig, míg el nem ájulok, nem bííírom ugyanis a fájdalomnak még a gondolatát sem). 

35. masszázsra menni
 
Megvolt. Jó kis műfaj ez, mást nem is tudok most mondani. Esetleg még annyit, hogy egy időben én is szerettem volna megtanulni szakszerűen masszírozni, de annyi minden más van még, amit szívesen tanulnék, hogy ez lassan lecsúszott a listáról.

36. bejelentkezni _arra_ a vizsgálatra
37. el is menni a vizsgálatra
 
No ezt a kettőt egyben tárgyalom, merthogy az első nem teljesült, következésképp a második sem. Nagyon nagy bátorság kellett volna hozzá. Egyszer összeszedtem, kerestem egy megfelelőnek tűnő szakembert, már majdnem fel is hívtam, amikor kiderült, hogy két (azóta már csak egy) csatolt része is oda jár naponta, ahova én, ezt meg így nem akartam. Azóta pihen az elhatározás, most sem érzek hozzá elég erőt.

38. karácsonyfát állítani
 
Egyszer volt karácsonyfám itthon, de gyanítom, hogy az még ennek a listának a megírása előtt volt. Illetve kétszer. A harmadikat már nem érte meg a kis szobafenyő, pedig igazán kedveltem őt. Azóta csak ünnepi világítás van, az viszont 14 hónapja egyfolytában. Jó, de csak az adventi időszakban és karácsonykor kapcsoltam be. Most már tényleg le kéne szedni.

39. minden héten főzni (azaz _nem_ melegíteni) egyszer valamit, 8 egymást követő héten (0/8)

Höhöhö. Csak a gond van a főzéssel. Főleg a kísérőprogramok (úgymint bevásárlás és elmosogatás) tartanak vissza, meg hát... de ezt inkább hadd ne fejtsem ki, fájó pontja életemnek. Jelenleg nagyon finom ételeket rendelek, ebédet és vacsorát is hoznak, szóval nem is aktuális a kérdés. Viszont nemrég megint rátaláltam a Hot plate nevű csodaeszközre, ebben azért vannak még lehetőségek későbbre.  

40. írni egy programot C++ nyelven, működőt

Ez még a - most már mondhatom, hogy - megboldogult főiskolás időszakhoz kapcsolódott. Valahogyan ötösre abszolváltam a C++ programozás nevű tantárgyat, de nincs emlékem arról, hogy konkrétan programot kellett volna ott írni. Valószínűleg csak egy elméleti vizsga volt, szóval szerintem nem írtam C++ -os programot, működőt. És nincs benne az ötéves tervben sem.

Mára ennyi, itt az összesítés (az áthúzott pont teljesítve, a dőlt betűs folyamatban, a vastag betűs továbbra is tervben, a többi meg a többi.)
31. megkeresni 5 geoládát (0/5)
32. összeírni 50 dolgot, amitől jól érzem magam
33. megtanulni spanyolul B1 szinten
34. felfrissíteni elsősegélynyújtási ismereteimet
35. masszázsra menni
36. bejelentkezni _arra_ a vizsgálatra
37. el is menni a vizsgálatra
38. karácsonyfát állítani
39. minden héten főzni (azaz _nem_ melegíteni) egyszer valamit, 8 egymást követő héten (0/8)
40. írni egy programot C++ nyelven, működőt

2 hozzászólás:

Ancsi írta...

Érdekes, engem ez a geoládás cucc nem annyira izgat, pedig tényleg biztos izgalmas lehet.

Nyelvek szempontjából pedig mindjárt írok én is egy posztot magamhoz, mert hirtelen túl sok gondolatom lett, azt' ez a blog, nem rólam szól :o)

A főzés jó dolog, ha egyszerűt csinálsz nem is olyan vészesen sok idő (ill. én is törekszek minimalizálni a főzésre szánandó időt, szóval értem a probléma lényegét :)

Hogy működő C++ programot írtam-e, hááát, passz. C-set biztosan, a C++ már nem biztos, hogy ment önállóan. Azért egy két számot összeadósat, nemár, hogy ne tudjál ;)

M79 írta...

A főzéssel nem az idő a gond, hanem a mosogatás! Egy időben, amikor még kollégiumban laktam, kifejezetten szerettem mosogatni, de ez sajnos elmúlt. Erősen gondolkodom, hogy hova férne egy mosogatógép, de még nem találtam megoldást, pedig az fellendíthetné a főzőkarrieremet.
Ami a programozást illeti: Pascalban írtam egy nagyon f***a tanulási stílus kérdőív kiértékelős progit. Szóval talán menne egy összeadós C++-ban, ha nagyon utánanéznék, de fejből biztosan nem. Gyakorolni kellene (kellett volna) ezeket, csak nehezen viselem az ilyen pepecselést hosszú távon.

Megjegyzés küldése

 

Blog Template by YummyLolly.com