2011. február 20., vasárnap

Fejlemények 41.-50.


41. megtudni, hogy milyen a vércsoportom
 

Nem tudom azóta sem. Ha egyszer szükségem lesz rá, úgyis kiderítik, gondolom, mert most annyit nem ér meg, hogy kifeküdjek (szó szerint) a vérvételtől.

42. autóstoppal utazni

Na, ezt egyedül biztosan nem fogom kipróbálni. Viszont ha lenne velem egy bátor ember, úgy nem lenne jelentős kifogásom ellene. Mondjuk az milyen jó lenne, így kijutni a Camino kezdőpontjára... bár lehet, hogy ez már túl kalandos az én koromban. :)


43. 100 képeslapot kapni a postcrossing-on keresztül (23/100)
 

A postcrossing lényege az, hogy a világ minden táján a sok kis képeslapgyűjtő ember megadja a postai címét a rendszernek, majd ha kéri, megkapja korlátozott számú más felhasználó címét. Amint a nekik küldött képeslapok megérkeznek a címzettekhez, a küldő is jogosulttá válik arra, hogy mások lapot küldjenek neki. Na most én ebben a körforgásban 97 elküldött és pont 100 kapott képeslapnál tartok. Összesen 32 országból érkezett lap hozzám, a legtöbben a finnek és az amerikaiak vannak, a legexkluzívabb pedig minden bizonnyal a tuvalui darab. A gyűjteményem egy része megtekinthető itt. A többi része az asztalomon várja a beszkennelést, néhány más igen fontos dokumentum alatt rejtőzve.

44. kipróbálni a triatlont

Ehhez két dolog kellene még: egy jó bicikli és valamivel gyorsabb úszástudás. Biciklit talán még lehetne kölcsönözni is, de az úszás... hát az csak ilyen laza lubickolós szinten van, mint már említettem is ebben a bejegyzésben. Mondjuk a futásban sosem zavart, ha a mezőny végén érek be, de triatlonban valószínűleg akkora lenne a lemaradás bármelyik távon, hogy már a célkaput is lebontanák, mire eljutnék odáig. Az meg azért ciki.

45. játszani egy pszichodráma játékban
 

A 2000 és 2004 közötti időszakban nagy játékos voltam, abban az értelemben, hogy (a jelenlegihez képest legalábbis) sokat jártam pszichodrámára, és amellett, hogy mások játékaiban szereplő lehettem, volt több saját témájú játékom is. (Még a futást is a PD hatására kezdtem el. :) ) 
Végig csináltam a 250 órás saját élményű önismereti részt, aztán elvégeztem a kb. 100 órás pszichodráma asszisztensi képzést. Azt kell mondjam, hogy ezek így együtt több tudást adtak szakmailag is, mint az egyetem 4 éve. És a legfontosabb, amit megtanul a pszichodrámázó, - a sok különböző egyéni történetből levonható tanulságokon túl -, az a szempontváltás képessége, felbecsülhetetlen a világ megértésében. Azt hiszem, ez  a módszer örök szerelem marad, téma is mindig van (egyébként ez utóbbi mindenkire igaz), mindjárt ki is nézek magamnak egy jó kis workshopot a tavaszi időszakra. Játszani jó.

46. megérteni a relativitás-elméletet úgy, hogy akár másnak is el tudjam magyarázni
 
Ez is egyike azoknak a pontoknak, amelyeket a leírásuk után szinte azonnal el is felejtettem. Pedig intellektuális kihívásnak biztosan jó lett volna. Kezdésnek íme egy szófelhő (vagy minek hívják) Einstein művéből, (erről az oldalról):

47. elmenni 4-szer bulizni

Nagy partyarcnak tűnhetek, hogy egy 2,5 éves időtartamra 4 darab bulit terveztem bevállalni. :) És valóban... Azt hiszem, ebből pont egyet sikerült teljesíteni, többre legalábbis nem emlékszem. 

48. újra beszélni egy régi jóbaráttal

Azzal a régi jóbaráttal, akire gondoltam, sajnos nem találkoztam. Viszont egy másikkal, akivel már az egyetemen gyűjtöttük be egymást, csak aztán eltűntünk, na vele összefutottam egyszer, amikor hazafelé tartottam a bányából. Aznap úgy másfél órával tovább tartott az út. :) No de erre a fent említett haverinára továbbra is kíváncsi lennék, vagy 10 éve láttam utoljára. Vagy 15.

49. minden évszakban megnézni egy napkeltét
50. minden évszakban megnézni egy naplementét


Bár nem tudatosan, de a naplemente megtekintéseket minden bizonnyal abszolváltam, ebben nincs is sok kihívás. Na de egy napkelte! Ahhoz aztán igazán korán kell kelni, olyat meg nem szoktam. Ennek ellenére a téli valószínűleg megvolt. És most, hogy jobban belegondoltam, már emlékszem őszire és tavaszira is, mert amikor a főiskolára jártam, gyakran indultam sötétben itthonról. Most már csak egy nyári emléket kellene találnom. Á, meg is van: nyári ügyelet a bányában, kora reggel. Mondjuk ezek mind olyanok, hogy a "műsor" közben valami mást csináltam, nem csak úgy ültem és szemlélődtem. Az azért más műfaj, majd kipróbálom úgy is, ha lesz hozzá kellő motiváció.
 

Tehát akkor lássuk együtt:
41. megtudni, hogy milyen a vércsoportom
42. autóstoppal utazni
43. 100 képeslapot kapni a postcrossing-on keresztül (100/100)
44. kipróbálni a triatlont
45. játszani egy pszichodráma játékban
46. megérteni a relativitás-elméletet úgy, hogy akár másnak is el tudjam magyarázni
47. elmenni 4-szer bulizni
48. újra beszélni egy régi jóbaráttal
49. minden évszakban megnézni egy napkeltét
50. minden évszakban megnézni egy naplementét


 


0 hozzászólás:

Megjegyzés küldése

 

Blog Template by YummyLolly.com